Naujienos

2020-04-20

Odos senėjimas nesustabdomas, bet sprendimas yra!

„Oda sensta kiekvieną sekundę, todėl negaliu pakęsti mito apie senėjimo sustabdymą“ , – sako Paryžiuje įsikūrusios odos priežiūros priemones gaminančios kompanijos „Biologique Recherche“ vadovas Rupertas Schmidtas. Jis siūlo alternatyvą – prancūzo komanda pasitelkė genų raiškos procesą, galintį atitolinti priešlaikinį senėjimą ir atjauninti odą ląstelių lygmeniu.

Schmidtas Lietuvą aplanko kartą per metus. Grožio industrijos atstovams jis pristato ilgai lauktas naujienas – procedūras ir produktus, kuriuos galima vadinti naujais žaidėjais, keičiančiais įprastą mūsų odos priežiūrą. Šį kartą jis kalbėjo apie naują mokslo ir grožio srities atradimą – serumą, turintį gydomųjų ir odą puoselėjančių savybių bei veikiantį lyg makiažo pagrindas – padengiantį odą spalva. Pristatydamas naujovę, svečias atsakė į daugybę klausimų – ar ateis diena, kai grožio naujovės išstums įprastus serumus ir kremus, o dirbtiniu grožiu žavėsimės labiau nei natūraliu, kodėl šiandien mūsų oda linkusi senti anksčiau ir kodėl jis negali pakęsti mito apie „stebuklingas grožio priemones“?

Šiandien Vilniuje pasakojate apie „Serum de Teint“ – serumą su spalva. Kuo ši priemonė skiriasi nuo įprastų serumų?

Kuriame odos priežiūros produktus, padedančius žmonėms puoselėti natūralų grožį. Per keturis veiklos dešimtmečius įgijome neįkainojamą patirtį ir puikiai žinome, kaip galima padėti odai parinkus tinkamas priemones. Tačiau prieš kurį laiką pastebėjome, kad atėję įsigyti kremo ar serumo, klientai ieško ir odos spalvą sulyginančios priemonės. Kompanijos filosofija, jog kuriame tik odos priežiūros produktus, ilgą laiką stabdė mus sukurti priemonę su spalva. Kita vertus, visada sau kėlėme tikslą įsiklausyti į klientų poreikius.

Taigi po ilgus metus trukusių tyrimų gimė naujasis serumas, drėkinantis ir apsaugantis odą nuo saulės šviesos ir aplinkos užterštumo. Unikali savybė – serumas natūraliai paryškina odos spalvą, išlygina netolygumus ir leidžia odai kvėpuoti.

Kaskart, kai ruošiamės išleisti naujieną, su nekantrumu laukiame pirmųjų patirčių – kaip priims ir reaguos klientai, kaip produktas prigis grožio klinikose? „Serum de Teint“ skaičiuoja pirmuosius mėnesius, bet skaitydami žmonių atsiliepmus ar matydami susidomėjimą socialinėje erdvėje galime pasakyti, kad sėkmė viršijo mūsų lūkesčius. Džiaugiamės, kad pavyko išpildyti klientų norą vienu metu puoselėti ir apsaugoti odą bei patobulinti jos spalvą.

Kaip tokia priemonė pagerins odos priežiūros rutiną?

Pasiūlėme alternatyvą makiažo pagrindui, kuris be maskavimo daugiau neteikia kitų naudų, o kai kuriais atvejais net padaro „meškos paslaugą“, nes neleidžia odai kvėpuoti, kemša poras. „Serum de Teint“ galite drąsiai derinti su kitais mūsų serumais ar priemonėmis. To nepavyktų padaryti su įprastu makiažo pagrindu. Taigi, turite kasdienę odos priežiūros priemonę, lengvai derinamą su kitais produktais ir idealiai padengiančią odą, tarsi tai būtų makiažo pagrindas.

Ar naudojant serumą su atspalviu dar reikia papildomai tepti BB ar CC kremus, makiažo pagrindą?

Mano nuomone, to tikrai nebereikia. Tačiau mes akcentuojame suasmenintą odos priežiūrą, todėl, manau, kad tai –  jūsų pasirinkimas. Pasiūlėme spalvų paletę, iš kurios tikrai išsirinksite savo atspalvį bet kuriam metų laikui. Kita vertus, žinome, kad šiandien klientai išbando ir tarpusavyje derina daugybę skirtingų dalykų, pradedant injekcijomis, baigiant veido pudra.

Kokių medžiagų sudėtyje turi ši priemonė ir kaip tos medžiagos puoselėja odą?

Negalime pakęsti mito apie stebuklingas medžiagas ar grožio priemones. Galėčiau pasakyti, kad sudėtyje turime štai šį arba šį nepakartojamą ingredientą, kuris išpildys viską, ko jūs norite. Galėčiau pasakyti, jog koks nors ekstraktas, kurio sudėtyje tik minimali dalis, yra šio serumo stebuklas, tačiau tai nebus tiesa. Priemonės stiprybė yra visa formulė ir tai, kaip per daugiau nei tris metus ši formulė buvo sukurta. Juk geras patiekalas priklauso ne tik nuo puikių ingredientų. Jums reikia turėti gerus produktus, mokėti juos atrinkti, suderinti ir galiausiai pagaminti patiekalą.

Kokių rezultatų teikia ilgalaikis naujosios priemonės naudojimas?

Mano patarimas – nenaudokite vieno ir to paties produkto ilgą laiką. Juk tikriausiai keletą mėnesių diena iš dienos nevalgote ir to paties maisto. Galbūt ir malonu turėti mėgstamas priemones, bet galiu patvirtinti, kad jūsų odai tai nepatinka. Verčiau įsiklausykite, ko odai reikia šiuo metu. Pavyzdžiui, šiandien po 17-os valandų skrydžio aš jaučiu, kad mano odai reikia veiksmingesnės priežiūros nei įprastą darbo dieną. Savaitgalį, kai jaučiuosi pailsėjęs, vėlgi, naudoju kitas priemones.

Tarpusavyje derinkite skirtingas priemones ir išgausite puikių rezultatų. Jei jūsų oda jaunatviška, visiškai pakaks dviejų ar trijų produktų. Beje, naudoti bent dvi priemones būnant penkiasdešimties taip pat yra geriau nei nedaryti nieko.

Minite, kad sukurti serumą su atspalviu prireikė trijų metų tyrimų. Kas vyksta tokių tyrimų metu?

Iš tiesų tyrimai gali užtrukti nuo dvejų metų iki begalybės. Vieną tyrimą vykdome jau devynerius metus ir dar po kelerių tikimės matyti rezultatus. „Serum de Teint“ iššūkis buvo panaudoti spalvą be silikonų ir stabilizuoti ją serume. Tai chemija. Pirmiausia turėjome sukurti serumo formulę, tada surasti būdą, kaip formulę išlaikyti bei turėti atspalvį. Tai buvo įdomus iššūkis, iš kurio patys galėjome daug išmokti.

Ar jūsų sukurta priemonė tinka visų tipų ir amžiaus odai?

Priemonė tinka visoms veido odos būklėms. Na, o kalbant apie amžių – kai kuriose slavų šalyse serumą naudoja ir jaunimas. Ten susiklosčiusi tradicija,  kad visos kartos, pradedant jaunais žmonėmis ir baigiant brandaus amžiaus moterimis, naudoja veido odos priežiūros produktus. Senelės moko anūkes grožio paslapčių, taigi, tradicijos perduodamos iš kartos į kartą. Kitas svarbus dalykas – mes kuriame švarias odos priežiūros priemones ir aš neabejoju, kad jos užims vis svarbesnes pozicijas tarp skirtingo amžiaus žmonių.

Ką turite omenyje sakydamas švarūs grožio produktai?

Tai labiau suvokimas nei apibrėžimas. Švari kosmetika man reiškia atsakingą elgesį ir rūpestį, kokį poveikį turės ant odos tepami mūsų produktai. Jie neturi šalutinio poveikio nei klientams, nei likusiai bendruomenei.

Per artimiausius septynerius metus siekiame pereiti prie nulinių emisijų išmetimų. Grožio priemones kuriančiai įmonei tai didelis iššūkis. Šiuo metu mes jau kompensuojame savo išmestas CO2 emisijas, kai skrendame lėktuvais. Nedarome nieko, kas keltų žalą žmonėms tiesiogiai ar netiesiogiai. Esame Jungtinių Tautų Pasaulinio susitarimo (angl. UN Global Compact) nariai. Taigi, kurdami verslą remiamės principais žmogaus ir darbuotojų teisių, aplinkos apsaugos ir kovos su korupcija srityse.

Ar tokia naujovė, kurią ką tik pristatėte, siunčia žinią, jog galbūt greitai išvis atsisakysime tradicinių serumų ar kremų, jausime vis didesnį naujovių troškulį?

Niekada neatsisakysime puoselėjančių priemonių. Kalbėdamas apie odą esu įsitikinęs, kad didžiausias mūsų turtas – natūralus grožis. Šiandien norime valgyti sveikiau, rūpinamės ne tik kūnu, bet ir siela, medituojame, norime būti arčiau gamtos. Paklausite manęs: o kaip tada injekcijų ar lazerių procedūros, kurių paklausa auga kosminiu greičiu? Taip, sutinku, kad nesutapimų grožio pasaulyje yra daug.

Vis dėlto tikiu, kad mūsų kompanijos augimas neatsiejamas nuo DNR – skatinti natūralų grožį bei atsakingą odos priežiūrą. Mes esame tam, kad grožio sferoje padėtume išlaikyti balansą. Tad netikiu, kad mūsų gyvenimas, įskaitant ir grožį, taps dirbtinis. Pavyzdys – blizgios makiažo tendencijos mus labai domina, bet visgi jos nesulaukia didelio pasisekimo. Tai kažkas įmantraus, intriguojančio – prašmatnios spalvos, kurių nesurasime gamtoje ir kurių nenorime kasdien dėti ant savo odos. Skaičiai patvirtina, kad odos priežiūrai skiriame vis didesnį dėmesį. Mūsų atstovaujama profesionalios grožio priežiūros industrija, palyginus su makiažo, per metus auga dvigubai. Sveikatinimo pramonė, įskaitant nuo kosmetikos iki masažų ar meditacijos, paaugo 10 proc.

Koks odos priežiūros produktas šiandien yra labiausiai žmonių graibstomas?

Negalėčiau kalbėti už visą rinką. Biure Paryžiuje turime daugybę rinkos tyrimų, tačiau išvesti vieno atsakymo tiesiog neįmanoma. Žinoma, pirmauja kremų kategorija. Tačiau, jei žvelgsime giliau ir norėsime sužinoti, kokios rūšies kremai paklausiausi – atsakyti sudėtinga, nes priklauso nuo to, ką skaičiuosime: vertę, parduotų vienetų kiekį ar kitus rodiklius. Analizuoti galima nebent iš nuosavo verslo perspektyvos. Mūsų bestseleris yra odą valantis ir drėkinantis losjonas „Lotion P50“. Tai mūsų prekės ženklo turtas, kurio pardavimai vis auga. Šiuo metu turime net aštuonias skirtingas „Lotion P50“ versijas. Taip pat turime produktus – žvaigždes. Tai atjauninantis kremas-kaukė „Creme Masque Vernix“, kurį sukūrėme prieš penkerius metus. Gamindami šį produktą bandėme atkurti kūdikio odą apsaugančio vernikso formulę ir mums pavyko. Dabar turime produktą, kuris švelniai nušveičia, atkuria ir ypač stipriai drėkina odą.

Artėjant šiltajam sezonui, norisi kalbėti apie odos apsaugą. Šiandien pristatydamas naują grožio priemonę sakote, kad ji apsaugo nuo UV, mėlynųjų ir infraraudonųjų spindulių, taip pat nuo oro užterštumo. Kiek mes iš tiesų pajėgūs atitaisyti saulės ar oro taršos sukeliamus odos senėjimo procesus, atkurti odos būklę?

Pradėkime nuo to, kad jūsų ir mano oda sensta kiekvieną sekundę, todėl negaliu pakęsti mito apie senėjimo sustabdymą. Ką iš tiesų galima padaryti, tai pasitelkti labai veiksmingų priemonių ir sulėtinti priešlaikinį senėjimą. Jis atsiranda dėl pernelyg didelio patiriamo streso, dėl įvairių išorinių aplinkos veiksnių, tokių kaip užterštas oras, ar to, kad netinkamai elgiamės su savo oda arba išvis ja nesirūpiname. Galima panaudoti genų raiškos procesą, kuris atjaunina odą ląstelių lygmeniu. Mes genų raiškos mechanizmą panaudojome kurdami kremą „La Grande Creme“. Šio kremo pagrindas – peptidas EpigenActive, veikiantis epidermio augimo faktorių receptorius, kurie atlieka pagrindinį vaidmenį atkurdami audinius ir perdirbdami senus baltymus.

Tikiu, kad žalą galima ištaisyti, bet visada geriau jos išvengti. Esame sukūrę trijų žingsnių apsaugos nuo saulės ritualą, skirtą paruošti epidermį saulės sezonui, jį apsaugoti ir atkurti po saulės vonių. Tačiau, kad sėkmingai pavyktų atkurti epidermį, labai svarbu prieš tai nepraleisti dviejų žingsnių – paruošti ir apsaugoti.

Jūsų kuriamos apsaugos nuo saulės spf priemonės turi natūralius, o ne cheminius filtrus. Ką tai reiškia? Ar tai veiksminga?

Niekada neturėjome nuo saulės apsaugančio produkto su cheminiais filtrais. Štai, ką apie cheminius saulės filtrus sako mūsų kompanijos siela dr. Philippe`as Allouche`as – tai pavojingi filtrai, galintys sukelti endokrinines problemas ir pažeisti jautrią odą. Jau nekalbant apie tai, kad tai labai taršios medžiagos, kenkiančios aplinkai, užteršiančios vandens telkinius. Tačiau saugoti odą nuo saulės būtina ir mes ieškojome alternatyvos, todėl sukūrėme natūralių filtrų derinį. Jis nekenkia odai, leidžia jai kvėpuoti ir yra visiškai saugus aplinkai.

Kokie ženklai mums rodo, kad oda yra paveikta kitokios agresijos, tarkime, streso ar oro taršos?

Ženklai gali būti labai skirtingi, tačiau yra vienas bendras rodiklis – jautri oda. Pastaruosius 20–30 metų ši odos problema vis didėja. Anksčiau oda būdavo storesnė ir atsparesnė. Be abejonės, žmonės sirgdavo odos ligomis, tokiomis kaip seborėjinis dermatitas, tačiau jautri oda niekada nebuvo tokio gylio problema kaip šiandien.

Kitąmet žadame pristatyti veiksmingą sprendimą žmonėms su jautria oda, galiu pažadėti, kad šis produktas įneš lauktą pokytį odos priežiūros rutinoje.

Taigi dabartinis jūsų iššūkis – kaip padėti jautriai odai?

Ši problema aktuali visame pasaulyje. Ne tik svarbu sukurti naujus produktus, bet ir pritaikyti jau turimus.

Pirmasis mūsų „Lotion P50“, sukurtas 1970 metais ir jau nebeparduodamas Europoje, buvo stipraus šveičiamojo poveikio ir daugeliui tai patiko. Deja, žmonių oda tampa vis jautresnė, todėl turime išlaikyti produkto kokybę, bet išgauti švelnesnę sudėtį, pašalinti iš jos fenolio rūgštį.

Oro užterštumas ir jautri oda žengia koja kojon ir daro įtaką daugeliui mūsų produktų. Kita vertus, visos grožio kompanijos turi nuolatos atnaujinti produktų formules. Mes šiais metais atnaujinome nuo 25 iki 30 produktų sudėtį. Kai kurie pokyčiai pastebimi, kiti – ne. Taigi kasdien atliekame savo namų darbus.